FÖRSKOLA

Välkomna till vår förskola!

Förskolan är det första steget på utbildningstrappan. Här läggs grunden för barns nyfikenhet och lustfyllda lärande.

Vår förskola består av 3-4 avdelningar. Vi är måna om att arbeta med små grupper, 6-12 barn, med stabil personal för barnens trygghet. För närvarande har vi avdelningarna Ekorren, Igelkotten, Lodjuret och Älgen. Efter vår nya tillbyggnad finns alla avdelningar i en och samma byggnad, Gläntan, och har egen gård.

Förskolan är till för barn i åldern 1-6 år. Den har en egen läroplan som är anpassad efter barnets ålder och balanserar lärande och omsorg.

Med naturen och skogen alldeles runt knuten finns det goda möjligheter till både korta och långa utflykter. Vi försöker vara utomhus så mycket som möjligt. Det finns inget dåligt väder!

Vi använder en app som heter Tyra för att du som förälder ska kunna få information och bilder om vad ditt barn gjort under dagen, även knutit till läroplanen. Där kan du också anmäla schema, frånvaro och annat. Vi följer Ljungby kommuns taxor och regler.

Här kan du anmäla ditt barn.
Taxa för förskola och fritidshem 2024
Riktlinjer för förskola och fritidshem 2024