Trivselföreningen

TRIVSELFÖRENING/

FÖRÄLDRARÅD PÅ

LINGBYGDENS FRISKOLA

" Vi försöker göra det lilla extra för barnen på Lingbygdens Friskola, kalla det guldkant om du vill!"

Vad är detta för något?

Jo, det är vi som försöker hitta på lite roliga saker med barnen utanför skolan. Vi består av 9 föräldrar (en från varje klass och två från förskolan) samt en personalrepresentant.

Vår tanke är att vi skall ordna olika aktiviteter för våra barn, tex. på skolloven.

Vartannat år åker hela enheten på skolresa och vartannat år åker 5-6:an.

Via elevrådet försöker vi får barnen mer aktiva till att ge förslag på olika aktiviteter vi kan anordna.

Även föräldrar är välkomna att ge förslag.

Vårt syfte är att stärka samhörigheten mellan hem, förskola och skola.

Detta gör vi genom följande:

• Vi erbjuder barnen roliga och lärorika upplevelser anpassat efter ålder som tex. bad, disco.
  • Vi fungerar som bollplank åt skolan och förskolans personal.

Betalning av medlemskap

För att vara med på våra aktiviteter betalar Ni endast 120 kr/barn och läsår. 70 kr av dessa går till föreningen och de resterande 50 kr går till en liten gåva till personalen på enheten vid terminslut.

Det går bra att betala till vårt bankkonto hos Swedbank: 8169-5 973.833 569-5

Skriv då elevens namn och klass i meddelanderutan.

Det går även bra att lämna pengar i ett kuvert till skolan/förskolan. Skriv då även barnens namn och grupp/klass.